Volvo Car Group spreekt op ReMaTec 2019

• 12 May, 2019
  • Press

Remanufacturing vanuit een OEM-perspectief: de VOLVO-aanpak

Amsterdam, 13 mei 2019 - Volvo Car Group presenteert een keynote speech op ReMaTec 2019, 's werelds toonaangevende remanufacturing-vakevenement, gehouden in RAI Amsterdam van 23 - 25 juni 2019. In deze ReMaTec-keynote presenteert Dick Cruslock, Strategy and Program Manager bij Volvo Car Group, Volvo's programma op het gebied van remanufacturing. Hiermee is Volvo de eerste autofabrikant ooit die het ReMaTec-podium betreedt.

Het remanufacturing-programma van Volvo Car Group herstelt vervangen onderdelen naar hun oorspronkelijke specificaties om zowel milieu- als financiële besparingen te realiseren. Een gereviseerd onderdeel van Volvo vereist tot 85% minder grondstoffen en 80% minder energie in vergelijking tot een nieuw onderdeel. In 2018 bespaarde het programma ongeveer 420 ton staal en 210 ton aluminium. De bespaarde energie komt overeen met een vermindering van de CO2-uitstoot met 4.700 ton per jaar.

Erfgoed in remanufacturing

De remanufacturing-geschiedenis van Volvo gaat terug tot het einde van de Tweede Wereldoorlog, toen het bedrijf begon met het vernieuwen van versnellingsbakken in de stad Köping in Centraal-Zuid-Zweden. In die tijd maakte het naoorlogse tekort aan grondstoffen het tot een verstandige keuze om te investeren in remanufacturing. Tegenwoordig, met het oog op recyclebare materialen, ontwerpt Volvo zijn auto's zodat 95% van de materialen kan worden teruggewonnen om opnieuw te worden gebruikt of te worden gerecycled.

Remanufacturing maakt het mogelijk

Niels Klarenbeek, ReMaTec's Exhibition Director bij RAI Amsterdam, licht toe: "We zijn verheugd de Volvo-keynote in het programma te hebben. Dit is een primeur. Het wordt de 10e editie van ReMaTec en de eerste keer dat een autofabrikant het podium betreedt. Dit onderstreept niet alleen het belang van het ReMaTec-platform, maar benadrukt ook de toewijding van autofabrikanten - zoals Volvo Car Group - voor de circulaire economie. Ze nemen verantwoordelijkheid voor efficiënt gebruik van hulpbronnen en koolstofemissies, ook omdat remanufacturing een cruciale factor is voor het behalen van hun duurzaamheidsdoelstellingen. Daarbij is het revisieproces volwassen en algemeen geaccepteerd geworden." Klarenbeek concludeert: "Ik ben ervan overtuigd dat de Volvo-keynote interessant is voor remanufacturing-experts, OEM aftersales-leveranciers en andere belanghebbenden in de supply chain."

Amsterdam: reman hotspot

Meer informatie over het bijwonen van Volvo's keynote op maandag 24 juni om 10.30 uur in Amsterdam en andere presentaties tijdens ReMaTec 2019 is te vinden op www.rematec.com/amsterdam/programme. De industrie wordt uitgenodigd om gratis de vakbeurs te bezoeken. Registreren kan op www.rematec.com/register (uitnodigingscode REM510033).